Kadenza Kennisdag 2019
Datum 19 september 2019
Locatie De Landgoederij te Bunnik

Op donderdag 19 september organiseren we voor de negende keer op rij de Kadenza Kennisdag. Een middag vol inspirerende presentaties, praktijkvoorbeelden en demonstraties, waarbij het uitwisselen van kennis centraal staat. Het thema van dit jaar is ’data driven disruption’. Tijdens de kennisdag deelt trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk de trends van de toekomst, daagt technofilosoof en dagvoorzitter Rens van der Vorst je uit om op een andere manier naar de wereld om je heen te kijken en stimuleert Rick van der Lans je vooruit te kijken aan de hand van 30 jaar opgedane ervaring! Ook zullen onze consultants, partners en klanten hun ervaringen met je delen en is er tijdens de pauzes een demomarkt waar onze softwarepartners de nieuwste ontwikkelingen tonen! Bekijk hieronder de keynotes en het volledige programma of meld je direct aan*.

 

BEKIJK HET VOLLEDIGE PROGRAMMA

 

De keynotes deze dag:

Trends! Op naar 2030 – Richard van Hooijdonk

Trendwatcher, futurist en internationaal topspreker Richard van Hooijdonk neemt je mee naar een inspirerende toekomst die leven, werken en ondernemen drastisch gaat veranderen. Nieuwe technologie zal impact hebben op alles wat we doen. Ook moeten we onze organisaties aanpassen en mensen voorbereiden op deze snelle ontwikkelingen. Slimme apparaten gaan met elkaar ‘praten’ en algoritmen nemen beslissingen. Met impact op ons huis, steden, transport, gezondheid, fabrieken, luchtvaart en andere sectoren. Heeft het menselijk brein hier eigenlijk nog iets te zoeken?

Richard van Hooijdonk 
was zowel in 2015, 2016 als in 2017 de meest gevraagde trendwatcher en futurist van Nederland. Zijn inspiratiesessies zijn al door ruim 420.000 mensen bijgewoond. Je komt Richard regelmatig tegen op radio en televisie. Bij BNR Radio presenteerde hij het programma ‘Mindshift’. Met zijn internationale researchteam onderzoekt hij trends op het gebied van robots, zelfrijdend vervoer, Internet of Things, biotech, nanotech, neurotech, blockchain, 3D en 4D printing en natuurlijk ook augmented en virtual reality.


Hoe blijf ik mens in een datagedreven wereld? – Rens van der Vorst

Aan de hand van intrigerende vragen daagt technofilosoof Rens van der Vorst je uit om op een andere manier te kijken naar een wereld vol met data en je eigen rol daarin! Waarom moet je juist veel meer nadenken in een wereld vol data? Wat betekent het als kunstmatige intelligentie mij beter kent dan ik mezelf? Waarom komen er alleen maar lelijke vrouwen op Tinder? Is mijn slimme stofzuiger wel te vertrouwen? Waarom kijk ik altijd langer naar YouTube dan ik me heb voorgenomen? Is het toeval dat ik zo vaak konijnen in de wolken herken? En wat kunnen we leren van Frenkie de Jong?

Rens van der Vorst
werkt als technofilosoof bij Fontys Hogescholen. Hij helpt studenten en docenten om op een andere manier naar een wereld vol met technologie te kijken. Daarnaast runt hij het populaire platform www.technofilosofie.com en is hij eigenaar van het internationale Quantified Student Programma dat zich richt op het verzamelen van data voor studenten en niet over studenten. Rens van der Vorst schreef ‘Appen is het Nieuwe Roken’ en is min of meer toevallig marktleider in customized hesjes (hesje.com).


Geen datadisruptie zonder IT-disruptie – Rick van der Lans

Meer dan 30 jaar IT betekent meer dan 30 jaar bezig zijn met datamodelleren, data-architecturen, datastrategieën, datawarehouses en databases. Toch maken we nog fouten en lopen grote projecten mis. Wat kunnen we leren voor de toekomst van opgedane ervaringen? Welke aspecten moeten we veranderen om mee te kunnen draaien in deze steeds meer datagedreven economie waarin voor iedereen digitale transformatie het magische woord is?

Rick van der Lans
is een internationale autoriteit op het gebied van business intelligence, datamanagement en datavirtualisatie en als sinds 2017 ambassadeur van Kadenza. Hij is als adviseur, docent, spreker en auteur actief over de hele wereld. Van zijn boeken, waaronder ‘Data Virtualization for Business Intelligence Systems’, zijn internationaal meer dan 100.000 exemplaren verkocht.

 

*Deelname aan dit event is gratis. Mocht je onverhoopt toch verhinderd zijn, laat het ons dan voor 12 september even weten, zodat we voedselverspilling zoveel mogelijk kunnen voorkomen.